Kamu görevlilerinin 2014 ve 2015 yıllarında yararlanacakları mali ve sosyal hakları belirlemek üzere 1 Ağustos 2013 tarihinde başlayan toplu sözleşme görüşmeleri, kamu görevlilerinin genelini ilgilendiren bölüm ile on hizmet kolunda toplu sözleşme imzalanmasıyla sonuçlandı. 14/08/2013 tarihli ve 28735 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan toplu sözleşme metinleriyle birlikte 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren geçerli olacak genel toplu sözleşme ve on hizmet kolu toplu sözleşmesi için resmi süreç tamamlanmış oldu. 7 Ağustos Çarşamba günü imzalanan toplu sözleşme sonucunda kamu görevlilerinin geneline ve hizmet kollarına mahsus kazanımlar, imza ve itiraz yetkisi olmayan Konfederasyonlar tarafından ısrarla değersizleştirilmeye çalışılıyor. Toplu sözleşme masasında sembolik olarak ve seyirci konumunda oturan konfederasyonların bu tutumları, heybelerinde karalamaktan ve nispetten başka malzeme olmayışından kaynaklanıyor. Kamu görevlileri için kazanım üretme seçeneğinden haberdar olmayanların ve yetkiyi kamu görevlilerinin satış fırsatı olarak görüp kullananların, gerçeklere gözlerini kapatarak 7 Ağustos 2013’de imzalanan toplu sözleşmeleri yetersiz bulmaları kendilerinin yetkili olduğu dönemdeki başarısızlıkları karşısında ancak kara mizah olabilir. 4688 sayılı Kanun kapsamında toplu görüşme yönteminin hayata geçirildiği 2002 yılından bu yana (yani 12 yıldır) ilk defa doğrudan taban aylığa mahsus bir artış yapıldığı (taban aylık katsayısının doğrudan arttırıldığı) gerçeğini göz ardı edenlerin, taban aylığa 1 Ocak’tan geçerli olmak üzere ve tek seferde yapılan brüt 175 net 123 TL tutarındaki artışın sadece maaş artışı değil, emekli ikramiyesi ve emekli maaşı artışı anlamına geldiğini görmemesi/görememesi bilgisizlik mi basiretsizlik midirğ Kaldı ki, bu toplu sözleşme ile taban aylık katsayındaki artışın %17,03 düzeyinde gerçekleştiği ve bu oranın son on yıllık dönemde taban aylık katsayısındaki en yüksek artış oranı olan 2005 yılındaki %6.80 oranındaki artışın yaklaşık 3 katı seviyesinde olmuştur. 2002 yılından 2014 yılına kadar taban aylık katsayısında sadece aylık katsayısı kaynaklı artış olmuş bu nedenle kamu görevlilerinin emekli aylığı ve emekli ikramiyesinde münhasır bir artış ve kazanım gerçekleşmemiştir. Yetkili oldukları dönemde taban aylık katsayısındaki 2014-2015 yıllarını kapsayan toplu sözleşme metni sonucunda elde edilen kazanımların ve bu kazanımların kamu görevlilerinin aylık ve ücretleri ile emekli maaşı ve ikramiyelerinde geçmiş dönemlerle kıyaslanmayacak bir artış sağlanmıştır. Bunun anlamı, 4688 sayılı Kanun kapsamında iki yıl süreli olan toplu sözleşmenin geçerlilik süresi –emekli maaşı ve ikramiyesine yönelik hükümlere bağlı olarak- fiilen iki yılın üstüne çıkmıştır. Diğer taraftan, kadroya geçirilmelerine ilişkin mücadelemizden halen vazgeçmediğimiz 4/C statüsündeki kamu görevlilerinin maaşlarına yönelik zam ve eş ve çocuk yardımından yararlanma hakkı kazanımları, 4/C statüsündeki personelin maaş ve ücretlerinde %40’lara varan artışların elde edilmesini sağlamıştır. İlk toplu sözleşme kazanımlarının tamamının korunduğu ve toplu sözleşme hükmü haline getirildiği 2014-2015 dönemi toplu sözleşmelerinin genel toplu sözleşme kapsamlı kazanımları, kamu görevlilerinin büyük bir bölümünün 2014 yılının ilk altı aylık diliminde daha yüksek maaş ve daha fazla gelir artışı elde etmelerini sağlamaktadır. Diğer taraftan, 2014 yılı maaşlarındaki artışın taban aylık katsayısı kapsamlı olması ve buna bağlı olarak bütün kamu görevlileri için eşit miktarda olması, düşük maaşlılar ile yüksek maaşlılar arasındaki maaş farkı makasının daralmasına da katkı sağlamıştır 2014 yılındaki ücret artışının, halen görevde bulunan kamu görevlileri için brüt 175 net 123 TL, emekli kamu görevlileri için 146 TL artış oluşturması yanında 30 yıllık hizmet süresi bulunan kamu görevlileri için emekli ikramiyesinde 5.250 TL artış oluşturduğu gözden kaçırılmamalıdır. Bunun anlamı, halen görevde bulunan kamu görevlilerinin 2014 yılında yıllık gelirlerinde 1.476 TL’lik, emekli kamu görevlilerinin 2014 yılı gelirlerinde 1.752 TL’lik bir atış olmasıdır. 1 Ocak 2014 tarihi itibarıyla emekliye ayrılacak kamu görevlisi için 5.250+1.752=7002 TL’lik gelir artışı elde edilmiştir. 2014 yılı için Kamu İşveren Kurulu’nun teklif ettiği %3+%3’lük artışla kıyaslandığında taban aylık katsayısına yapılan artış geleceğe etkili kazanımlar içermesi bakımından çok daha yüksek bir gelir artışı anlamına gelmektedir. 2015 yılı için kamu görevlilerinin ücretlerindeki artışın %3+%3 ve enflasyon farkı olarak belirlenmiş ve bu suretle aynı toplu sözleşme dönemi içerisinde hem taban aylığa hem de diğer maaş ve ücret unsurlarına artış yapılması sağlanmıştır. Yetkiyle birlikte basiretini de kaybeden konfederasyon, çala kalem yazdığı açıklamasında yer verdiği taban aylık dışında hiçbir unsurda artış yok ifadeleriyle toplu sözleşmenin iki yıllık bir dönemi kapsadığı gerçeğini halen kavrayamadığını gösteriyor. Memur-Sen, bu toplu sözleşme döneminin ilk yılını kamu görevlilerinin maaş makasını daraltmak, emekli maaşlarını ve ikramiyelerini artırmak odaklı bir hedefe, ikinci yılını ise bütün maaş ve ücret kalemlerinde oransal artış yapılması suretiyle her kamu görevlisinin kendi maaş/ücret durumuna göre kazanım elde etmesi hedefine göre şekillendirmiş ve bunda da başarılı olmuştur. 2014-2015 yıllarını kapsayan toplu sözleşmelerin ve elde edilen kazanımların nasıl elde edildiğini ve neleri içerdiğini daha ayrıntılı ifade etmek ve daha net bir şekilde ortaya koymak suretiyle, yenilgi mahkumu konfederasyonların suyu bulandıran tavırlarına ve bilgi kirliliğine son vermeyi yetkili konfederasyon sorumluluğumuzun gereği olarak görüyoruz. Bu kapsamda, Kamu işveren Kurulu’nun masaya sunduğu teklif ile toplu sözleşme hükümleri arasındaki kıyaslama, toplu sözleşme kazanımları ile mevcut durumun karşılaştırılması ve oransal zam artışı ile taban aylığa zam yapılmasına ilişkin kıyaslamalar çerçevesinde genel toplu sözleşme kazanımlarını ayrıntılı olarak incelemek ve ifade etmek yararlı olacaktır. İFTİRACI KONFEDERASYONLARA BELGELERLE CEVAP I- TOPLU SÖZLEŞMEDEKİ TUTAR VE ORANLAR KAMU İŞVEREN KURULUNUN İLK TEKLİFİNİN ÇOK ÜZERİNDEDİR Geçmiş dönem toplu görüşme süreçlerinde ve ilk toplu sözleşme sürecinde son oturuma/son güne kadar masaya teklif getirmeyen Kamu İşveren Kurulu’nun 6 Ağustos tarihinde gerçekleştirilen ikinci oturumda; 2014 yılı için yüzde 3+3 ya da taban aylığa brüt 100 TL zam, 2015 yılı için yüzde 3+3 önerisi getirdi. Öğretmenlerin özel hizmet tazminatlarına (eğitim-öğretim tazminatına) 2014 için 40+40 TL ek zam, 4-C’li personele 2014 için eş ve çocuk yardımı ve brüt 150 lira seyyanen zam tekliflerini sundu. Kamu İşveren Kurulu’nun teklifinden sonra yaptığımız açıklamada, “teklifin kabul edilemez ama müzakere edilebilir” olduğunu ifade ederek “teklifte ısrarcı olunması halinde bunu alanlara davet olarak kabul edeceğimizi” deklare ettik. Konfederasyon olarak masaya sunduğumuz teklifler ile İşveren’in teklifi arasındaki uçurumu giderecek ve kamu görevlilerinin başta maaş ve ücretleri olmak üzere haklarında beklentileri karşılayan ve pazarlık edilebilir yeni bir teklif beklediğimizi ifade ettik. Bu açıklama ve duruşun etkisiyle 7 Ağustos gecesi yürütülen ortak çalışmalar sonucunda Kamu İşveren Kurulu, toplu sözleşme metni haline gelen tekliflerini sundu. Bu tekliflere göre, 2014 yılı için sunulan 100 TL taban aylığı artışı teklifi 175 TL’ye, öğretmenlerin özel hizmet tazminatı için sunulan teklif 40+40’dan 75+75 TL’ye, 4/C’li personel için sunulan 150 TL artış teklifi 350 TL’ye, hiç teklif getirilmemiş olan toplu sözleşme ikramiyesinde de 15 TL’lik bir artış ile 2015 yılı için kamu görevlilerinin maaş ve ücretlerine %3+%3 zam ve enflasyon farkı önerisi getirildi. Bu tekliflerde uzlaşılmasına bağlı olarak kamu görevlilerinin bütününü ve emeklilerini ilgilendiren genel toplu sözleşme imza altına alındı. Kamu İşveren Kurulu’nun masaya sunduğu teklif ile altına imza attığı toplu sözleşme hükümlerinin kıyaslanmasına ilişkin verileri içeren aşağıdaki tabloda görüldüğü gibi %33 ila %233 arasında değişen oranlarda artışlar oluşmuştur. Buna rağmen, toplu sözleşme süreci bitmeden ya da 21 Ağustos’a 12 gün varken toplu sözleşme imzalamayı başarısız olarak göstermeye çalışanlar ya ne söylediklerinin farkında değiller ya da bu kadar kısa süre içerisinde bu kadar yüksek oranda artış sağlanmasını anlayacak kapasiteye sahip değiller. Geçmiş dönemlerde toplu görüşme/toplu sözleşme sürecinin son gününe kadar teklif vermeyen Kamu İşveren Kurulu’nu, sürecinin bitimine 12 gün varken toplu sözleşme imzalamak zorunda bırakmak, yenilmek ve kaybetmek kaderleri haline gelen konfederasyonların iddia ettiği gibi “kamu görevlilerini satış” değil ancak “kamu görevlileri sendikacılığına değer ve güç katış” olarak değerlendirilebilir. KAMU İŞVEREN KURULU’NUN 1. TEKLİFİ İLE TOPLU SÖZLEŞME HÜKÜMLERİNİ KIYASLAMA TABLOSU
| SÖZLEŞME KONUSU | Kamu İşveren Kurulu’nun 6 Ağustos Tarihli Teklifi | Toplu Sözleşmede Belirtilen Tutar | Aradaki Fark |
| TABAN AYLIK (2014 Yılı için) | Taban Aylığa100 TL ya da %3+%3 oransal artış | Taban Aylığa 175 TL zam | %75 Artış |
| AYLIK KATSAYISI ARTIŞI (2015 yılı için) | I. 6 Ay için % 3 II. 6. Ay için % 3 Enflasyon Farkı | I. 6 Ay için % 3 II. 6. Ay için % 3 Enflasyon Farkı | Değişim Yok. |
| ÖĞRETMENLERİN Özel Hizmet Tazminatı/Eğitim-Öğretim Tazminatı Artışı | 1 Ocak 2014’de 40 TL 1 Temmuz 2014’de 40 TL | 1 Ocak 2014’de 75 TL 1 Temmuz 2014’de 75 TL | %87,5 Artış %87,5 Artış |
| 4/C li Personelin Ücret Artışı | Aile (Eş ve Çocuk) Yardımı+Ücretlerinde 150 TL Brüt Artış | Aile (Eş ve Çocuk Yardımı)+ Ücretlerinde 350 TL Brüt Artış | 4/C’li personelin ücretlerinde %233 Artış |
| Toplu Sözleşme İkramiyesi | Teklif Yok | Toplu Sözleşme İkramiyesinin 45 TL’den 60 TL’ye çıkarılması | Toplu Sözleşme İkramiyesinde %33 Artış |
| 1 TEMMUZ 2013 | 1 OCAK 2014 | 1 TEMMUZ 2014 | ARTIŞ TUTARI/ORANI | ||
| TABAN AYLIK GÖSTERGESİ/TUTARI | 1,0275 1027,5 TL | 1,2025 1202,5 TL | 175 TL (Brüt) 123 TL (net) %17,03 | ||
| ÖĞRETMENLERİN ÖZEL HİZMET TAZMİNATI/EĞİTİM-ÖĞRETİM TAZMİNATI ARTIŞI | 100 (729,51 TL) 95 (693,03 TL) 85 (620,08 TL) | 110,28 (804,50 TL) 105,28 (768,07 TL) 95,28 (695,07 TL) | 120,56 (879,49 TL) 115,56 (843,02 TL) 105,56 (770,07 TL) | 1 Ocak 2014 itibarıyla%10,27 31 Aralık 2015 itibarıyla %20,55 | |
| 4/C’li Personelin Ücret Artışı + Eş Yardımı | İ.Ö Net: 1.032,56 TL O.Ö.Net: 1.144,15 TL Y.Ö.Net: 1.253,87TL (Fazla çalışma ücreti dahil edilmemiştir) |
İ.Ö Net 1.286 TL +163,90 TL O.Ö Net 1.397 TL +163.90 TL Y.Ö Net 1.507 TL +163.90 TL (Fazla çalışma ücreti dahil edilmemiştir) | %24 %22 %20 | %40 %36 %33 | |
| İkinci sütunda eş yardımı dikkate alındığında gerçekleşen ücret artışının oransal tutarı belirtilmektedir. | |||||
| Toplu Sözleşme İkramiyesi | 45 TL | 60 TL 1 Ocak 2015’ten geçerli | %33,33 | ||
· Taban aylığa yapılan 175 TL brüt artış net 123 TL olarak gerçekleşecektir ve 1 Ocak 2014’ten geçerli olmak üzere maaşlara yansıtılacaktır.
· Taban aylıkta yapılan artışın oransal karşılığı %20.58’dir.
· Öğretmenlerin özel hizmet tazminatındaki artışın oranı ilk altı ay için %10,27 ikinci altı ay için %20.55’dir.
· 4/C’ statüsündeki personelin ücretlerinde yapılan artış öğrenim durumlarına göre %20-22-24 seviyesinde olup aile (eş) yardımı dikkate alındığında bu oranlar sırasıyla %33-36-40 olarak gerçekleşmektedir. (Çocuk yardımı, çocuk sayısına ve çocuğun yaşına göre farklı tutarlarda olacağından bu kısımda dikkate alınmamıştır.)
· Toplu sözleşme ikramiyesi, 15 TL zam yapılmak suretiyle %33 oranında artırılmıştır. (Toplu sözleşme ikramiyesi, doğrudan kamu görevlilerine ödenen bir tutar olup bu ikramiyenin sendikalara ait olduğu yönündeki bilgi ve haberler gerçek dışı ve karalama amaçlıdır.)
Genel toplu sözleşmenin 2014 yılı ücret artışına ilişkin hükümleriyle ilgili olarak yukarıda dile getirdiğimiz emekli kamu görevlilerinin maaşları ve emekliye ayrılacak kamu görevlilerinin maaş ve ikramiyelerindeki artışın sonuçlarını gösteren tablolara aşağıda yer verilmiştir. Söz konusu tablolarda, toplu sözleşme kazanımı ile Kamu İşveren Kurulu’nun %3+%3 şeklindeki teklifi arasında nasıl bir fark olduğunun görülmesi amacıyla maaş ve ikramiye durumlarını gösteren sütunlara da yer verilmiştir. Tablolarda da net bir şekilde görüldüğü gibi emekli ikramiyesinde elde edilen artış bütün kamu görevlileri için %3+%3 ün çok üzerindedir. Diğer taraftan, emekli maaşları bakımından da, teklif edilen oranla toplu sözleşmede imza altına alınan tutar arasında hatırı sayılır ifadesinin yetersiz kalacağı oranda bir artış sağlanmıştır.
EMEKLİ İKRAMİYESİNDEKİ DEĞİŞİME İLİŞKİN KARŞILAŞTIRMA TABLOSU
| UNVAN | Mevcut İkramiye Tutarı (TL) | 2014 I. 6 Aylık Dönemde %3 Artış Olsaydı | 2014 II. 6 Aylık Dönemde %3 Artış Olsaydı | Taban Aylığa 175 TL zam sonucu/artış (değişim) oranı |
| Memur (1/4) | 55,820 | 57.495 | 59.169 | 61.071 / % 9,4 |
| Hizmetli (7/9) | 42.793 | 44.077 | 45.360 | 48.043 / %12,2 |
| Tekniker (1/4) | 55.820 | 57.495 | 59.169 | 61.071 / % 9,4 |
| Teknisyen (3/8) | 45.753 | 47.126 | 48.498 | 51.003 / %11,4 |
| Öğretmen (1/4) | 57.663 | 59.393 | 61.123 | 62.914 / %9,1 |
| Mühendis (1/4) | 72.177 | 74.342 | 74.342 | 77.427 / %7,2 |
· Emekli ikramiyelerinin hesaplanmasında 30 yıllık hizmet süresi esas alınmıştır.
· Taban aylığın brüt 175 TL arttırılması emekli ikramiyesinde yıllık bazda 175 TL artış sağlamaktadır. 30 yıllık hizmet süresi üzerinden hesaplandığında emekli ikramiyesinde en düşük devlet memurundan en yüksek devlet memuruna kadar bütün kamu görevlilerinin emekli ikramiyesinde 5.250 TL artış olmaktadır.
· Taban aylığındaki artışa bağlı olarak emekli ikramiyesindeki artış oranı en yüksek devlet memuru için daha düşük oranda olurken maaşı düşük olan kamu görevlileri için daha yüksek olmaktadır.
· Taban aylığın emekli ikramiyesine yansımasında 30 yıllık hizmet süresinde daha düşük hizmet süresi olanlar taban aylıkta yapılan artışın emekli ikramiyelerinde yapacağı artışı Hizmet Süresi x175= Emekli ikramiyesindeki artış tutarı formülüyle bulabilirler.
EMEKLİ MAAŞINDAKİ DEĞİŞİME İLİŞKİN TABLO
| Mevcut Emekli Maaşı (TL) | 1 Ocak 2014 %3 olsaydı | 1 Temmuz 2013 %3 olsaydı | Taban Aylığa Brüt 175 Net 146 TL Zamlı Hali (TL) | Artışın Oransal Tutarı (Değişim Oranı) (TL) | |
| En Düşük Emekli Maaşı | 1.163 | 1.197 | 1.233 | 1.308 | %12,46 |
| Memur (1/4) | 1.548 | 1.594 | 1.642 | 1.694 | %9,43 |
| Öğretmen (1/4) | 1.594 | 1.641 | 1.691 | 1.745 | %9,15 |
| Mühendis (1/4) | 2.002 | 2.062 | 2.123 | 2.147 | %7,29 |
| Hemşire | 1.548 | 1.594 | 1.642 | 1.694 | %9.43 |
· Taban aylığındaki brüt 175 TL tutarındaki artış emekli aylıklarında bütün kamu görevlileri için 146 TL net artış sonucunu doğurmaktadır.
· Emekli aylıklarında herkese eşit artış yapılmasına bağlı olarak, düşük emekli maaşı grubundaki kamu görevlilerinin emekli maaşları daha yüksek oranda artmaktadır.
· %3+%3 teklifi baz alındığında yukarıda verilen unvanlar itibarıyla taban aylığa yapılan 175 TL brüt/123 TL net zam %3+%3 teklifiyle elde edilecek maaş artışının üstündedir.
· 5434 sayılı Kanuna göre en düşük emekli maaşı 1.168 TL’den az olamamakta olup buna göre en düşük emekli maaşına –taban aylığının 146 TL net artması sonucu %12,46 oranında zam yapılmış olmaktadır.
2014 yılı itibarıyla taban aylık kaynaklı 175 TL brüt/123 TL net maaş artışının, %3+%3 teklifiyle oluşacak unvanlara göre maaş artışından oldukça fazla sayıdaki kamu görevlisi bakımından daha fazla avantaj içerdiği kuşkusuzdur. Taban aylığa yapılan zammın unvanlar itibarıyla oransal artış karşılığı dikkate alındığında yüksek düzeyli maaş grubunun düşük, orta düzeyli maaş grubunun orta, düşük düzeyli maaş grubunun ise yüksek oranlı bir maaş artışı elde ettiği sonucu görülmektedir. Oransal artış ile taban aylığa zam karşılaştırması maaş tutarı boyutuyla yapıldığında özellikle 2014 yılının ilk altı aylık döneminde tabloda yer alan unvanlardan üçü hariç diğer unvanlı memurların tamamı oransal zamma göre daha yüksek maaş almaktadır. Yılın ikinci altı aylık döneminde ise oransal artış taban aylığı artışı kıyaslaması itibarıyla taban aylık artışı lehine olan kamu görevlileri genel itibarıyla, düşük maaş seviyesindeki kamu görevlileri ile orta maaş seviye grubunun bir bölümü olmaktadır. Bunun anlamı da, maaşı düşük olana daha yüksek, maaşı yüksek olana daha az oransal artıştır. BAZI UNVANLARA GÖRE TABAN AYLIĞINDAKİ ARTIŞIN MEVCUT MAAŞ İTİBARIYLA ORANSAL ARTIŞINA İLİŞKİN TABLO
| UNVANLAR | DRC. | NET GÖREV AYLIĞI | ||||
| 2013 TEMMUZ | %3 +%3 ZAM YAPILSAYDI | TABAN AYLIĞA BRÜT 175 TL NET 123 TL ARTIŞIN SONUCU/ORANSAL ARTIŞ | ||||
| 2014 OCAK | 2014TEM. | 1 OCAK- ARALIK 2014 | ||||
| MÜSTEŞAR | 1/4 | 7.436 | 7.659 | 7.888 | 7.559 | %1,65 |
| GENEL MÜDÜR | 1/4 | 6.478 | 6.672 | 6.872 | 6.601 | %1.89 |
| ŞUBE MÜDÜRÜÜNİV. | 1/4 | 3.188 | 3.283 | 3.381 | 3.311 | %3.85 |
| MEMUR | 9/1 | 1.783 | 1.836 | 1.891 | 1.906 | %6.89 |
| MEMUR | 13/3 | 1.778 | 1.831 | 1.886 | 1.901 | %6.91 |
| HİZMETLİ | 12/1 | 1.646 | 1.695 | 1.746 | 1.769 | % 7.47 |
| ÖĞRETMEN | 1/4 | 2.211 | 2.277 | 2.345 | 2.334 | %5.56 |
| ÖĞRETMEN | 9/1 | 1.879 | 1.935 | 1.993 | 2.002 | %6.54 |
| KAYMAKAM | 7/1 | 3.357 | 3.457 | 3.561 | 3.480 | %3.66 |
| BAŞKOMİSER | 3/1 | 2.906 | 2.987 | 3.076 | 3.029 | %4.23 |
| POLİS MEMURU | 8/1 | 2.526 | 2.601 | 2.679 | 2.649 | %4.86 |
| UZ. DOKTOR | 1/4 | 3.785 | 3.898 | 4.015 | 3.908 | %3.24 |
| DOKTOR | 7/1 | 3.052 | 3.143 | 3.237 | 3.175 | %4.03 |
| HEMŞİRE-LİSE | 11/3 | 1.974 | 2.033 | 2.094 | 2.097 | %6.23 |
| MÜHENDİS-BÜRO | 1/4 | 3.264 | 3.361 | 3.462 | 3.387 | %3.76 |
| TEKNİSYEN-BÜRO | 11/1 | 1.874 | 1.930 | 1.988 | 1.997 | %6.56 |
| PROFESÖR | 1/4 | 4.789 | 4.932 | 5.080 | 4.912 | %2.56 |
| ARAŞTIRMA GÖR. | 7/1 | 2.226 | 2.292 | 2.361 | 2.349 | %5.52 |
| VAİZ | 1/4 | 2.397 | 2.468 | 2.542 | 2.520 | %5.13 |
| AVUKAT | 1/4 | 3.743 | 3.855 | 3.970 | 3.866 | %3.28 |
| UNVANLAR | DRC. | %3 +%3 ZAM YAPILSAYDI 2014 YILLIK GELİR ARTIŞI | TABAN AYLIĞA 175 TL BRÜT 123 TL NET ARTIŞIN SONUCU YILLIK GELİR ARTIŞI | |||||||||
| 2013 TEM. | ||||||||||||
| I. 6 AY | II. 6 AY | TOPLAM | YILLIK GELİR ARTIŞININ AYLARA EŞİT DAĞITILMASI HALİNDE %3+%3 ZAMMIN REEL ORANI | I.6 AY | II.6 AY | TOPLAM/ aylık bazda reel artış oranı | ||||||
| MÜSTEŞAR | 1/4 |
HABER 7 SON DAKİKA
| ||||||||||










